Written by 6:01 μμ Αρθρογραφία, Γιώργος Λαμπρόπουλος, Επικαιροτητα

Παιδεία: Τι έγινε και τι θα γίνει | Γιώργος Λαμπρόπουλος

Είναι αλλοπρόσαλλο να κλείνουν οι επιχειρήσεις όλης της χώρας για να ανοίξουν τα σχολεία, αφού τα αποτελέσματα θα φανούν 15 μέρες μετά, και οι ειδικοί διαφωνούν στα άνοιγμα τους.

Η χρονιά που «έφυγε» σημαδεύτηκε από την πανδημία. Αποτέλεσμα αυτή της κατάστασης ήταν η καραντίνα σχεδόν στα πάντα, μοιραία λοιπόν και στην εκπαίδευση. Στην αρχή επιστρατεύτηκε η τηλεκπαίδευση για να μείνει «ζωντανή» η παιδεία στην χώρα μας, παρά τα όποια προβλήματά της, και τις ανισότητες που δημιούργησε, χρησίμευσε στο πρώτο κύμα του ιού. Στη συνέχεια τα σχολεία άνοιξαν, σε ένα πλαίσιο έλλειψης καλού σχεδίου. Ήταν όμως αρχή καλοκαιριού με λίγα κρούσματα, και με εξετάσεις να γίνονται ακόμα και σε κάποια πανεπιστήμια. Μετά άνοιξε ο τουρισμός και η ολοκληρωτική απουσία ελέγχου, σχεδίου και προγραμματισμού, όπως και η «γοητεία της αγοράς», οδήγησε σε δεύτερη μοίρα την κουβέντα για το πρόγραμμα από το φθινόπωρο και μετά, αν και οι ειδικοί τόνιζαν ότι το δεύτερο κύμα πλησιάζει. Χωρίς τεστ, το κύμα ήρθε γρηγορότερα και το πλεονέκτημα της άνοιξης χάθηκε.

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7&tbm=isch&ved=2ahUKEwjT3ILq7ILuAhUGP-wKHbNhCgsQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%84%CE%B7&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIIxAnMgQIIxAnMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgAEEM6BwgjEOoCECc6CAgAELEDEIMBOgUIABCxA1D_0SNY4t0jYOXtI2gBcAB4A4AB4wGIAasRkgEGMC4xOC4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQrAAQE&sclient=img&ei=q1bzX5PbN4b-sAezw6lY&bih=969&biw=1903&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&hl=el#imgrc=rs3AhgUvplrMPM&imgdii=YZoyb0YfBJgQcM

Το φθινόπωρο ξεκίνησαν τα δύσκολα. Προβλήματα με τις μάσκες, με τα μέτρα, με τα τεστ στα σχολεία. Απουσία προετοιμασίας χώρων. Καμία εκπαίδευση καθηγητών, δασκάλων, μαθητών, φοιτητών και γονέων για την τηλεκπαίδευση, διότι υπήρχε η θεωρία πως τα σχολεία δεν θα κλείσουν. Εξ αποστάσεως η εκπαίδευση από την αρχή στα πανεπιστήμια – ευτυχώς αλλά και πάλι χωρίς βοήθεια. Μην ξεχνάμε πως αρχικά υπήρχαν συζητήσεις για μαθήματα με λίγα άτομα, αν και τα νούμερα δεν έβγαιναν. Η αντίδραση λογική. Καταλήψεις. Όμως δεν έγιναν αποδεκτές. Ούτε και τα αιτήματά τους. Μετά ξεκίνησε μια συζήτηση για κάμερες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ξεχάστηκε κάπως, αλλά η λογική πίσω από αυτή την ιδέα, δηλαδή ο έλεγχος παραμένει μέσα από την αξιολόγηση και τις απουσίες.

Τελικά η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε και στα σχολεία όπως και η δεύτερη καραντίνα στην κοινωνία. Ακόμα δεν τελείωσαν, αν και οι υπεύθυνοι μας διαβεβαίωναν πως δεν θα πάμε σε καραντίνα, και θα μείνουμε μόνο λίγες μέρες, και πως ο επόμενος μόνο μήνας είναι σημαντικός. Πραγματικά μόνο αυτό ακούμε, μαζί με τις έκτακτες ειδήσεις για την ανευθυνότητα των πολιτών, αποκλειστικά και μόνο των πολιτών.

Μέσα σε αυτή τη συνθήκη λίγο πριν τελειώσει το 2020, εμφανίστηκαν ζητήματα συντήρησης από την πλευρά των επισήμων. Πανεπιστημιακή αστυνομία (όχι φύλαξη), βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, πτυχία κολεγίων, κάρτα εισόδου, συγκεκριμένος χρόνος φοίτησης και πάλι κάμερες. Η αλήθεια όμως είναι πως όλα αυτά ξεκίνησαν το 2019 σχετικά με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Αν και η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί, δεν υπάρχει καμία αντίδραση από την πλευρά των υπευθύνων, και ίσως το μόνο που συνέβη ήταν η απόφαση να δοθούν tablets στους μαθητές.

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C+%CE%AC%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF&tbm=isch&hl=el&chips=q:%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C+%CE%AC%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF,online_chips:%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&sa=X&ved=2ahUKEwiy7Yni74LuAhVaP-wKHVwPCWkQ4lYoAnoECAEQGw&biw=1903&bih=912#imgrc=M2QiEDvOH_U0TM

Πλέον είμαστε στο 2021. Τι πιστεύω πως χρειάζεται, χωρίς να θέλω να προσβάλλω κανέναν, ούτε να ακουστώ υπερβολικός ή ειδικός. Εμβόλια σε καθηγητές και δασκάλους. Τεστ σε όλους τους μαθητές. Είναι απαράδεκτο να ακούγεται πως τεστ θα κάνουν μόνο τα παιδιά του Λυκείου. Όπως είναι και αλλοπρόσαλλο να κλείνουν οι επιχειρήσεις όλης της χώρας για να ανοίξουν τα σχολεία, αφού τα αποτελέσματα θα φανούν 15 μέρες μετά, και οι ειδικοί διαφωνούν στα άνοιγμα τους. Είναι θλιβερό να μην έχουν μαθητές και φοιτητές πρόσβαση στα μαθήματά τους ακόμα. Να μην υπάρχει πάλι σχέδιο για τα σχολεία, και η επιμόρφωση δασκάλων να ακούγεται πως θα γίνει τώρα!

Σχετικά με την πανεπιστημιακή αστυνομία τα πράγματα είναι άσχημα. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί, αλλά το Υπουργείο επιμένει. Είναι επικίνδυνο, αδιανόητο και αχρείαστο όλο αυτό που στήνεται. Μια διαμάχη για αυτονόητα ζητήματα: να υπάρχει φύλαξη από το πανεπιστήμιο, από τους ανθρώπους που ήδη βρίσκονται στο πανεπιστήμιο σε συνεργασία με αυτό, και που λογοδοτούν σε αυτό. Τέλος, πολύ απλό. Είναι άσχημο όποιος διαφωνεί με την επίσημη εντολή, να θεωρείται απαράδεκτος. Μάλιστα το αστυνομικό σώμα θα λογοδοτεί στην ΕΛΑΣ και όχι στα ΑΕΙ, αν και θα πληρώνεται από τα δεύτερα. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται αύξηση της χρηματοδότησης, καθηγητές, αίθουσες και καθαριότητα.

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C+%CE%AC%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF&tbm=isch&ved=2ahUKEwinzdCC74LuAhXQtqQKHd1HD8gQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C+%CE%AC%CF%83&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIIxAnMgQIABAYOgIIADoHCCMQ6gIQJzoFCAAQsQM6CAgAELEDEIMBUPDbC1j4gAxgtpIMaAFwAHgDgAGNAYgBoxiSAQQyLjI2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQrAAQE&sclient=img&ei=-FjzX6fxF9DtkgXdj73ADA&bih=969&biw=1903&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&hl=el#imgrc=s0_LWM3p-4dPeM

Εύχομαι το 2021 να έχουμε όλοι και όλες την υγεία μας. Ευχή έτσι και αλλιώς σημαντική, αλλά τώρα επίκαιρη απόλυτα. Δυστυχώς για την εκπαίδευση και την παιδεία είμαι απαισιόδοξος, και μακάρι να κάνω λάθος.

Γιώργος Λαμπρόπουλος, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος- Μεταπτυχιακός Φοιτητής Κοινωνικής και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%83&tbm=isch&ved=2ahUKEwjoyuzV7ILuAhWtwQIHHfRcBqAQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIIxAnMgQIIxAnMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgAEB46BwgjEOoCECc6BQgAELEDOggIABCxAxCDAToECAAQA1CjgQJYq6sCYKm9AmgBcAB4A4ABeogBgBKSAQQwLjIxmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQrAAQE&sclient=img&ei=gVbzX6iGJa2Di-gP9LmZgAo&bih=969&biw=1903&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&hl=el#imgrc=yqNMJQm0ybxHjM

(Visited 95 times, 1 visits today)

Κλείσιμο