Written by 12:53 μμ Αρθρογραφία, Γιώργος Λαμπρόπουλος, Επικαιροτητα

Όταν ασχολούμαστε με τις καταλήψεις και όχι με την ουσία | Γιώργος Λαμπρόπουλος

Το ζητούμενο είναι ο δημόσιος διάλογος να ασχοληθεί με τα αιτήματα και να μην γενικεύει μεμονωμένα περιστατικά για σκοπούς που δεν ευνοούν την εκπαίδευση.

Την τελευταία περίοδο την επικαιρότητα μονοπωλεί το ζήτημα των σχολικών
καταλήψεων. Προσέξτε. Των καταλήψεων. Όχι των αιτημάτων των καταλήψεων.


Ας δούμε πρώτα την γενική εικόνα. Όπως έγραψα και στο προηγούμενο άρθρο
μου, το σχέδιο του κράτους για το άνοιγμα των σχολείων και των πανεπιστημίων, εν
μέσω της πανδημίας, είναι ανεπαρκές, σχεδόν δεν υπάρχει. Οι μάσκες θεωρούνται
πλέον οι μόνες απαραίτητες και όχι οι αποστάσεις, η καθαριότητα και η ύπαρξη
κατάλληλων χώρων για διδασκαλία. Είναι λογικό λοιπόν, μετά τις αντιδράσεις παιδιών,
γονέων και καθηγητών πολλά σχολεία σε όλη την επικράτεια, να ξεκίνησαν
καταλήψεις. Ο φόβος τους είναι πολύ μεγάλος και δικαιολογημένος. Τα αιτήματα
απλά, αλλά για κάποιο λόγο εμφανίζονται υπερβολικά από κάποιους, κάποιους
μάλιστα αναρμόδιους ή κάποιους που οφείλουν να προσέχουν τι λένε δημόσια.
Ακόμα και οι μάσκες που είναι το μόνο ουσιαστικό εργαλείο που δίνει το
Υπουργείο Παιδείας στους μαθητές, δεν είναι έτοιμες. Δεν χρειάζεται να σχολιάσω το
φιάσκο με τις μάσκες μεγάλων διαστάσεων. Και πάλι όμως το ζήτημα ακόμα να λυθεί,
ενώ την ίδια ώρα οι υπεύθυνοι για αυτή την κατάσταση απαιτούν τα παιδιά να γυρίσουν
στις τάξεις τους.

Τα αιτήματα των καταλήψεων δηλαδή οι μάσκες, τα αντισηπτικά, οι
αποστάσεις, τα λιγότερα παιδιά ανά τάξη, οι περισσότεροι καθηγητές, η μείωση ή
προσαρμογή της ύλης, η σωστή αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η
καθαριότητα των χώρων μέσω της πρόσληψης προσωπικού, δυστυχώς ξεχνιούνται.
Το «βάρος» της δημόσιας συζήτησης «πέφτει» στην κατάληψη ως πρακτική
ακατάλληλη για τις περιστάσεις ή ακόμα και για το αν αποτελεί δημοκρατική μέθοδος
επίλυσης προβλημάτων! Μπορεί να υπάρξει μια δημόσια συζήτηση για αυτό το θέμα,
να ακουστούν πολλές απόψεις και να βγουν κάποια συμπεράσματα. Δεν τίθεται ζήτημα
σωστού και λάθους: η καθεμιά και ο καθένας από εμάς ανάλογα εμπειρίες και
ιδεολογίες θα έχει διαφορετική άποψη επί του θέματος.

Για την ώρα το ερώτημα παραμένει: η κατάληψη είναι μια καλή μέθοδος για να επιλυθούν τα προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας; Φαίνεται ότι καθηγητές και γονείς συμφωνούν με τα παιδιά τους. Οι προτάσεις της κυβέρνησης για απουσίες και τηλε-εκπαίδευση οδήγησαν στο πείσμωμα των μαθητών, ενώ ακόμα και οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών δεν μπορούν να συμφωνήσουν με το αρμόδιο Υπουργείο. Επιπλέον, η αντιπολίτευση συμφωνεί με τα αιτήματα των παιδιών όπως και πολλοί εκπαιδευτικοί φορείς. Όταν δεν υπάρχει διάθεση συζήτησης αλλά μόνο αυταρχισμός από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, δυστυχώς ή ευτυχώς (ανάλογα τον αναγνώστη) η κατάληψη είναι η μόνη λύση. Είναι μια πρακτική που δείχνει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα είναι έτοιμη να «πολεμήσει» για τα αυτονόητα δικαιώματά της. Το ζητούμενο είναι ο δημόσιος διάλογος να ασχοληθεί με τα αιτήματα και να μην γενικεύει μεμονωμένα περιστατικά για σκοπούς που δεν ευνοούν την εκπαίδευση. Όλα αυτά γίνονται ενώ τα πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν έχουν ανοίξει ακόμα και ενώ πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο έξω από το Υπουργείο Παιδείας τελείωσε άδοξα όταν συγκεκριμένα άτομα αποφάσισαν να επιτεθούν χωρίς λόγο στην αστυνομία. Από εκεί και ύστερα δεν απομονώθηκαν από τις αρχές όπως θα έπρεπε για να συνεχιστεί το συλλαλητήριο, και η συνέχεια είναι γνωστη.

Γιώργος Λαμπρόπουλος, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος- Μεταπτυχιακός Φοιτητής Κοινωνικής και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82&tbm=isch&ved=2ahUKEwjo4Z-c_q_sAhUKexoKHReZAhcQ2-cCegQIABAA&oq=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQHlDKjQ5Y0boOYLy8DmgAcAB4AIABgQGIAaMKkgEEMC4xMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=98iEX6iKNIr2aZeyirgB&bih=969&biw=1920&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919#imgrc=tbpLu2Kg6d10fM

(Visited 62 times, 1 visits today)

Κλείσιμο