Written by 12:19 μμ Αρθρογραφία, Γιώργος Λαμπρόπουλος, Επικαιροτητα

Η μάθηση κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος… |Γιώργος Λαμπρόπουλος

Ας είμαστε ειλικρινείς: το σχέδιο για τη δεύτερη φάση του ιού είναι επιεικώς πολύ σαθρό. Δυστυχώς το ίδιο ισχύει και για το κομμάτι της εκπαίδευσης.

Είμαστε και επίσημα εδώ και καιρό στο δεύτερο κύμα της πανδημίας του covid19 και κανείς δε μπορεί να το αμφισβητήσει. Η κοινωνία προσπαθεί να βρει όσο το δυνατόν τους ρυθμούς της, αλλά κάτι η υγεία, κάτι η οικονομία, κάτι τα μεγάλα λάθη
των κυβερνώντων, δε την αφήνουν να ορθοποδήσει. Στο κλίμα αυτό λογικό ήταν να αρχίσει και η συζήτηση σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και των πανεπιστημίων. Υπάρχει όμως πράγματι ένα καλά μελετημένο σχέδιο;


Ας είμαστε ειλικρινείς: το σχέδιο για τη δεύτερη φάση του ιού είναι επιεικώς πολύ σαθρό. Δυστυχώς το ίδιο ισχύει και για το κομμάτι της εκπαίδευσης. Πανεπιστημιακά μαθήματα μέχρι 50 άτομα και εργαστηριακά μέχρι 30: ποιο τμήμα έχει μόλις 50 άτομα ανά μάθημα και τάξη; Ελάχιστα ή τόσα όσα μπορούμε να
μετρήσουμε στα δάχτυλα του ενός χεριού μας. Ακόμα και για τα εργαστήρια που ίσως θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει πως τα 30 άτομα μπορούν να οργανωθούν, δεν υπάρχει καμία μέχρι στιγμής πρόβλεψη για τις αίθουσες και το χωρισμό σε ωράρια.


Από εκεί και πέρα «η μπάλα πέφτει» στα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και για τα δια ζώσης μαθήματα και για τα εξ αποστάσεως. Το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα παρέχει κάποιο πρόγραμμα δωρεάν σε φοιτητές και καθηγητές. Μα και πριν δωρεάν ήταν! Το ζήτημα είναι η υποστήριξη και των δύο πλευρών και βεβαίως η απόλυτη και άμεση βοήθεια των φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.


Σχετικά με τα σχολεία, στην ουσία το πρόγραμμα αφορά αποκλειστικά τις μάσκες, τα παγούρια, τις αποστάσεις και τις απουσίες (και αποβολές) αν κάποιο παιδί δε φορέσει μάσκα. Οι υπεύθυνοι άλλαζαν σχεδόν καθημερινά τις δηλώσεις τους μετά τις αντιδράσεις και οι καθηγητές αλλάζουν τα μέτρα τους ανάλογα με τους χώρους που διαθέτουν, βάζοντας ακόμα και πλεξιγκλάς στα θρανία.


Το καλοκαίρι χάθηκε χωρίς να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα. Τα παιδιά εξάλλου έχουν δικά τους παγούρια ήδη, και μπορεί να μην τηρήσουν τα μέτρα όταν βγάλουν τη μάσκα για τη γυμναστική τους. Τι θα μπορούσε όμως να γίνει συγκεκριμένα; Συζήτηση με γονείς και εκπαιδευτικούς για τα μέτρα προστασίας. Καμπάνια ευαισθητοποίησης για τη χρήση μάσκας και αντισηπτικών. Πρόσληψη πολλών μόνιμων καθηγητών. Μείωση διδακτέας ύλης. Εύρεση χώρων για να «απλωθεί» ο μαθητικός πληθυσμός ανά τάξη. Διαμόρφωση ωραρίων για τα μαθήματα πρωί και απόγευμα. Ανανέωση του υλικού στην εκπαιδευτική τηλεόραση. Στήριξη τηλεκπαίδευσης και ευπαθών ομάδων.


Ελπίζω όλα να πάνε καλά και το σχέδιο που υπάρχει μέχρι στιγμής να αλλάξει ή να ανανεωθεί σύντομα. Ακόμα όμως και αν αυτό δεν χρειαστεί, δεν πιστεύω ότι είναι όμορφο να προχωράει η χρονιά με πιθανότητες 50-50 μέχρι το επόμενο καλοκαίρι…


Θεωρώ αυτονόητο πως οι απόψεις του να μη φοράμε μάσκα στα σχολεία ή ας χάσουν τα παιδιά μια σχολική χρονιά, χωρίς λογικά επιχειρήματα δεν έχουν θέση σε μια κοινωνία του 21ου αιώνα.

Γιώργος Λαμπρόπουλος, Απόφοιτος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας

Πηγή Εικόνας: https://www.google.gr/search?q=%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1&sxsrf=ALeKk02e9rgcSOD04Vi5fUKBHKuUkPn2gQ:1600160960836&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjNpZ2N6OrrAhUDsXEKHWayAwsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1094&bih=472&dpr=1.25#imgrc=J0KXlqfb-q_soM

(Visited 78 times, 1 visits today)

Κλείσιμο