Written by 6:22 μμ Αρθρογραφία, Γιώργος Λαμπρόπουλος, Επικαιροτητα

Εκπαιδευτικό Σύστημα: Που το πάει το Υπουργείο; | Γιώργος Λαμπρόπουλος

Δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη αν το Υπουργείο αποφασίσει να ανοίξει τα σχολεία, ενώ οι ειδικοί θα λένε το αντίθετο. Η λογική που ακολουθείται είναι πως για την πανδημία θα μας σώσει το εμβόλιο και μόνο, και κατά τα άλλα ακολουθείται μια συντηρητική στροφή, χωρίς δημοκρατικές φυσικά διαδικασίες.

Ο καιρός περνάει και το lockdown παρατείνεται. Λογικό βέβαια, αφού οι αριθμοί των κρουσμάτων, των θανάτων και των διασωληνωμένων παραμένουν στα ύψη. Το θέμα είναι τι θα κάνει από εδώ και πέρα το Υπουργείο Παιδείας. Θα ακούσει τους ειδικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα ή όχι; Όπως φαίνεται γενικά η κυβέρνηση περιορίζει τις δυνατότητες των ειδικών: άλλα ζητούν και άλλα τους δίνουν στο τραπέζι. Ζητούν τεστ και τους λένε, ότι θα κάνουμε μόνο τόσα. Άρα τι θα γίνει με το Υπουργείο;

Μόλις στις 3 Δεκέμβρη η ΟΛΜΕ έβγαλε την εξής ανακοίνωση με δελτίο τύπου στο επίσημο site της: «Νέα άρνηση της υπουργού Παιδείας να συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε από τις 20 Νοεμβρίου ζητήσει να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για να συζητηθούν όλα τα θέματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, αίτημα στο οποίο ουδέποτε δόθηκε απάντηση.

Σήμερα 3.12.20, αντιπροσωπεία του ΔΣ, όπως είχε ανακοινώσει από την 1η Δεκεμβρίου, προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας, απαιτώντας συνάντηση με την υπουργό Παιδείας. Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδειξε η αστυνομία, η οποία έσπευσε να επικοινωνήσει με το ΔΣ για να μάθει ποιος είναι ο υπεύθυνος της συγκέντρωσης και πόσοι θα παραστούν στο ΥΠΑΙΘ, παρά η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας, οι οποίες αρνήθηκαν να δεχθούν συνάντηση με την Ομοσπονδία.

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&tbm=isch&ved=2ahUKEwjdrLufnbftAhUE2aQKHXMDBuMQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQHlDAvQVYp-YFYL3oBWgAcAB4AIABigaIAewWkgEIMC4xNi42LTGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=5LDLX92qL4SykwXzhpiYDg&bih=969&biw=1920&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919#imgrc=NktCSs-N5elfZM

Η έλλειψη διαλόγου και η αντιδημοκρατικότητα αποτελούν πλέον πάγια τακτική του ΥΠΑΙΘ, παρότι τα τεράστια προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν, μέτρα ασφαλείας για το άνοιγμα των σχολείων δεν λαμβάνονται, τα χιλιάδες κενά δεν καλύπτονται με προσλήψεις και τα ειδικά σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς επαρκή μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Και ενώ τα παραπάνω ζητήματα εξακολουθούν να ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αντί να επιλύσει τα προβλήματα, κατέθεσε, και πάλι εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, για το οποίο επίσης αρνείται να ακούσει τις θέσεις και τις προτάσεις της ΟΛΜΕ.

Το Υπουργείο λοιπόν αρνείται να μιλήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Παράλληλα έρχονται στο φως της δημοσιότητας περιπτώσεις όπου τρίτοι μπήκαν σε σχολικά μαθήματα εξ αποστάσεως, αλλά οι υπεύθυνοι δεν κάνουν τίποτα. Τα φαινόμενα όπου παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στα μαθήματα πυκνώνουν. Οι γιατροί μιλούν για την ανάγκη εμβολίου στους εκπαιδευτικούς. Από την πλευρά του το Υπουργείο ασχολείται με την αξιολόγηση των καθηγητών και των δασκάλων, την τιμωρία όσων δεν παρακολουθούν τα τηλεμαθήματα, και τη δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας. Γιατί όπως όλοι και όλες γνωρίζουμε αυτά είναι τα σημαντικά ζητήματα σήμερα που μας ενδιαφέρουν…

Δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη αν το Υπουργείο αποφασίσει να ανοίξει τα σχολεία, ενώ οι ειδικοί θα λένε το αντίθετο. Η λογική που ακολουθείται είναι πως για την πανδημία θα μας σώσει το εμβόλιο και μόνο, και κατά τα άλλα ακολουθείται μια συντηρητική στροφή, χωρίς δημοκρατικές φυσικά διαδικασίες. Οι υπεύθυνοι είναι απαράδεκτοι και επικίνδυνοι για το εκπαιδευτικό σύστημα.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως
Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&tbm=isch&ved=2ahUKEwjdrLufnbftAhUE2aQKHXMDBuMQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQHlDAvQVYp-YFYL3oBWgAcAB4AIABigaIAewWkgEIMC4xNi42LTGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=5LDLX92qL4SykwXzhpiYDg&bih=969&biw=1920&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919#imgrc=-QYgBLBabRIFSM

Δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ στο site της: https://www.olme.gr/2020/12/03/03-12-2020-%ce%bd%ce%ad%ce%b1- %ce%ac%cf%81%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82- %cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%8d- %cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%ce%af%ce%b1%cf%82- %ce%bd%ce%b1/

Γιώργος Λαμπρόπουλος, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος – Μεταπτυχιακός Φοιτητής Κοινωνικής και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&tbm=isch&ved=2ahUKEwjdrLufnbftAhUE2aQKHXMDBuMQ2-cCegQIABAA&oq=%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQHlDAvQVYp-YFYL3oBWgAcAB4AIABigaIAewWkgEIMC4xNi42LTGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=5LDLX92qL4SykwXzhpiYDg&bih=969&biw=1920&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919#imgrc=q_h6jB0vWY6U1M

(Visited 67 times, 1 visits today)

Κλείσιμο