Written by 6:49 μμ Αρθρογραφία, Επικαιροτητα

Έχει αξία η τράπεζα θεμάτων; | Γιώργος Λαμπρόπουλος

Αρχικά, προκαλεί άγχος και πίεση και βάζει τον μαθητή στην λογική των Πανελληνίων, και αυτό δεν είναι καλό. Έτσι και αλλιώς οι Πανελλήνιες έχουν πολλά προβλήματα και χρειάζονται μεγάλες βελτιώσεις.

Η επικαιρότητα στον τομέα της εκπαίδευσης και της παιδείας συνεχίζει να περιλαμβάνει πολλά ζητήματα. Αύξηση σχολικού έτους, μείωση ύλης, Πανελλήνιες, εργαστηριακά μαθήματα στα ΑΕΙ, πρακτικές ασκήσεις, εκπαίδευση εξ αποστάσεως ή κανονικά. Καταλήψεις, πορείες, κλειστά σχολεία, ανοιχτά με κουβέρτες και παράθυρα. Αξιολόγηση τμημάτων και εκπαιδευτικών, πανδημία, μέτρα και εμβολιασμός. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων (όπως και όλοι όσοι εργάζονται σε χώρους με συνωστισμό αρχικά) πρέπει να εμβολιαστούν άμεσα. Ακόμα και η ξένη σειρά South Park σχολίασε με τον δικό της τρόπο, στο τελευταίο της επεισόδιο, το συγκεκριμένο
ζήτημα…

Μέσα σε όλα όμως εμφανίστηκε ξανά (και με το νόμο) η τράπεζα θεμάτων, που μάλλον θα ξεκινήσει να ισχύει από την επόμενη χρονιά, γιατί φέτος δεν θα γίνουν (μάλλον) προαγωγικές εξετάσεις. Η συγκεκριμένη τακτική είχε παρουσιαστεί παλιότερα από μια άλλη δεξιά κυβέρνηση, και κράτησε μόλις ένα χρόνο σε ισχύ, διότι η επόμενη κυβέρνηση την κατήργησε. Σε αυτό το τομέα όμως δεν χωρά κομματική συζήτηση: ποιος πιστεύει ότι πραγματικά η τράπεζα θεμάτων μπορεί να λειτουργήσει; Γιατί να υπάρχει και μόνο η ιδέα ότι αυτό το σύστημα είναι καλό;

Αρχικά, προκαλεί άγχος και πίεση και βάζει τον μαθητή στην λογική των Πανελληνίων, και αυτό δεν είναι καλό. Έτσι και αλλιώς οι Πανελλήνιες έχουν πολλά προβλήματα και χρειάζονται μεγάλες βελτιώσεις. Επομένως, πως ένα τέτοιο πιλοτικό και πρόχειρο πρόγραμμα θα βοηθήσει να μπεις νωρίς στη λογική; Η εκπαιδευτική πορεία δεν είναι μόνο εξετάσεις, και ειδικά αυτού του τύπου: της αποστήθισης και των συγκεκριμένων μόνο μαθημάτων και αντικειμένων.

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82+%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&sxsrf=ALeKk03Eg2A-5RFX9FR85KRa4z7GqFoyHw:1616955737477&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjCyuXCzdPvAhXI4KQKHRrADkkQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=969#imgrc=4Ir1ITVn9u_XIM

Επιπλέον, δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος στην ύλη. Οι πιθανότητες να έχουν προλάβει όλοι οι καθηγητές να διδάξουν την ύλη, και μάλιστα με τον τρόπο που επιθυμεί το σύστημα, είναι μηδαμινές. Αυτό δεν απαιτεί περαιτέρω έλεγχο, αλλά αλλαγή του συστήματος. Εξάλλου, όταν όλη η εκπαιδευτική κοινότητα είναι εναντίον της εφαρμογής της τράπεζας, γιατί να γράψουμε περισσότερα;

Τέλος, είναι τουλάχιστον ανούσια και φυσικά ανυπόστατη η πεποίθηση πως έτσι όλοι θα διαβάζουν και θα ανταμείβονται οι καλοί μαθητές, και θα υπάρχει δικαιοσύνη. Ας ρίξει όποιος θέλει μια ματιά στα στατιστικά των βαθμολογιών του 2014. Δεν μπορεί το μέλλον όλων να είναι η ιδιωτική εκπαίδευση …

Γιώργος Λαμπρόπουλος, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος – Φοιτητής ΠΜΣ Κοινωνικής και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας

Πηγή Εικόνας: https://www.google.com/search?q=%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&rlz=1C1CHBD_enGR919GR919&sxsrf=ALeKk02UkGd4AjC3ITa9VPHT2h48_u7pBw:1616955385499&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjezPqazNPvAhUwNOwKHR7yDxsQ_AUoAnoECAIQBA&biw=1920&bih=969#imgrc=wNbARV_V-_WlsM

(Visited 186 times, 1 visits today)

Κλείσιμο